7 Aralık 2012 Cuma

Samimiyet

'Birinin samimiyetinden şüphe edince canım çok sıkılıyor...'

Bir arkadaşımın Facebook'taki durumu niyeyse çok hoşuma gitti, paylaşmak istedim. Benim de zaman zaman, hatta belki birçok insandan daha çok yaşadığım benzer durumu çok güzel özetlemiş. Demekki bu durum bana özel değilmiş.

Tanıdığım birçok kişinin aksine, insanları hayatıma 100 kredi ile dahil ederim. O kişinin yaptıklarının doğrultusunda karakteri hakkında bir yargıya varırım ve gereken durumlarda puanını düşürürüm. 

Şu ana kadar 0'a hatta -'ye vurmuş çok kişi var maalesef. Onları da tamamen hayatımdan çıkartabildiğim için kendimi çok şanslı sayıyorum. Benden uzak, Allah'a yakın olsunlar mümkünse...

Bu puanlama yöntemi, insanlar hakkında önyargıda bulunmamayı sağlasa da, aslında herkesin özünde iyi olduğunu kabul ettiği için belki de bana düşündüğümden fazla zarar veriyor olabilir. Sonuçta kredisi 100 olan bir insana arkadaş gözüyle bakıp değer veriyorsun. Puanları azalmaya başladığında da değer verip paylaştıkların için üzülür hale geliyorsun. Yaman bir çelişki. 

Başka bir arkadaşım mesela, benim aksime, herkesle mesafeli başlar ve çok kademe sonra karşısındakini arkadaş olarak nitelendirir. Bu sayede de bugüne kadar (en azından benim bildiğim) yalnızca 1 ya da 2 hayalkırıklığı yaşamıştır. 

Acaba kendimi şüphede bırakmamak ve arkadaşlıklar konusunda sağlama almak için yeni yılda ben de aynı yöntemi mi uygulamaya başlasam? Bu yaştan sonra karakterimi değiştirebilir miyim?

Püffff hayat bazen çok zor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder