25 Ağustos 2010 Çarşamba

Yunuslarla Yüzmek! (Dolphinarium)



Birçok kişi tepki gösteriyor biliyorum yunus gösterilerine. Haklılar. Eğitim süreçleri gerçekten zor. Ama evde köpek beslemekten daha acımasız olmadığını düşünüyorum. Zaten bu yunuslar açık denizde yakalanıp havuza kapatılmıyor. Doğma büyüme havuzlular. Doğal ortamları orası haline geliyor. İçgüdüsel olarak özgürlüğü arıyor olabilirler, o ayrı konu. Ama insanlarla iletişim kurabilmelerinin tek yolu da maalesf bu havuzlardan geçiyor.
Biraz araştırırsanız göreceksiniz ki, otizmden down sendromuna kadar bir çok vakanın rehabilitasyonunda çok faydalılar. Eğer beraber yüzerseniz anlarsınız neden olduğunu...
Ben yüzdüm. Çok da zevk aldım. 10dk sürdü ama hayatımın en keyifli 10dk'larından birisiydi. Bir kere çok tatlı ve sempatikler. Çok iyi eğitildikleri ve zaten zeki oldukları için ne yapacaklarını çok iyi biliyorlar.
Kısaca belirteyim, yunusların beyni insan beyninden yaklaşık %15 daha ağır ve 2 kat daha fazla kıvrıma sahip. Bu demek oluyorki bizim düşündüklerimizin ya da yaptıklarımızın kat be kat daha fazlasını yapabiliyorlar. Sonar sistemleri var en başta! Bu zamana kadar karaya çıkmayıp denizde yaşamlarına devam etmeleri ve sanayileşmemelerinin sebebi de bence bu zekalarından ötürü. Eğer kafaları bizimki gibi çalışsaydı zaten bizler kafeste gösteriler yaparken onlar izliyor konumda olurduk :0)))
http://www.istanbuldolphinarium.com/kahramanlarimiz.html adresinde bilgilerini alabileceğiniz Matilda ve Gera ile yüzdüm. İnanılmaz bir tecrübe, herkese şiddetle tavsiye ederim. Yine olsa, yine yaparım!
PS: bana bu güzel hediyeyi vererek çocukluk hayalimi gerçekleştirmemi sağlayan BG'ye çoook teşekkür ederim bir kez daha! :0)))

1 yorum: